PODCAST – ODC. 20

MAGNEZ – suplementacja. Co musisz wiedzieć?

Sprawdź gdzie jeszcze możesz przesłuchać odcinek:

Spotify

Korzystasz z aplikacji Spotify? Podcast Dietetyka oparta na faktach jest tam dostępny.

Apple podcast

Używasz iPhone’a lub iPad’a? Znajdziesz tam aplikację Apple podcast. 

Google podcast

Jesteś użytkownikiem Androida? Darmowa aplikacja od Google’a świetnie się sprawdzi. 

Youtube

Jesteś zwolennikiem Youtube? Podcast Dietetyka oparta na faktach jest tam publikowany.

Soundcloud

Chcesz pobrać podcast? Na platformie Soundcloud jest to możliwe.

Zagadnienia, które poruszam w podcaście:

  • Rola magnezu
  • Odpowiednia podaż magnezu
  • Nadmiar i niedobór magnezu
  • Źródła magnezu
  • Suplementacja magnezem
  • Różnice pomiędzy konkretnymi preparatami
  • Podaż magnezu przez skórę (transdermalnie)

Źródła, na których bazuję w podcaście:

  1. Frączek B. i in. Żywieniowe wspomaganie zdolności wysiłkowych w grupie sportowców wyczynowych. Probl Hig Epidemiol 2012, 93(4): 817-823.
  2. Ranade V. i in. Bioavailability and pharmacokinetics of magnesium after administration of magnesium salts to humans. Am J Ther. 2001 Sep-Oct;8(5):345-57.
  3. Firoz M. i in. Bioavailability of US commercial magnesium preparations. Magnes Res. 2001 Dec;14(4):257-62.
  4. Kass L., Rosanoff A, Tanner A. i in. Effect of transdermal magnesium cream on serum and urinary magnesium levels in humans: A pilot study. PLoS One. 2017 Apr 12;12(4):e0174817
  5. Gröber U, Werner T, Vormann J, Kisters K. Myth or Reality—Transdermal Magnesium? Nutrients. 2017 Jul 28;9(8). p.813.

    Chcesz się z nami skontaktować? Napisz!

    3 + 5 =