Kto z nas nie lubi smaku tej popularnej zarazem klasycznej czekoladowej markizy przełożonej kremem waniliowym? Mmm… A sernik właśnie o jej smaku urzeknie zdecydowanie każdego!

Oto przepis na FIT wersję oreo sernika!

Składniki

Proporcje podane zostały na okrągłą 24 cm formę.

  • oreo (10sztuk)
  • twaróg chudy 0,5kg
  • serek homogenizowany 0% 200g
  • mąka kukurydziana 100g
  • kakao (gorzkie) 20g
  • 3 żółtka
  • 2 miarki odżywki białkowej
  • mleko 0,5% 50ml
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • dodatkowo słodzidło, proszek do pieczenia, żelatyna i aromat waniliowy

Sposób przygotowania

  1. Oddzielamy ciasteczka oreo od nadzienia.
  2.  W jednej misce mieszamy ciastka oreo(wcześniej zblendowane na proszek), mąkę kukurydzianą, oliwę, kakao, 3 żółtka i 50 ml mleka 0,5% (+0,5 łyżeczki proszku do pieczenia).
  3. Spód wykładamy w tortownicy, nakłuwamy widelcem i pieczemy w 180-200 stopniach około 15 minut.
  4.  Do nadzienia oreo dodajemy 0,5 kg twarogu chudego, serek homogenizowany 0%, aromat waniliowy, 34(wg uznania, ja dałam tyle ponieważ spód nie jest słodki) tabletki sproszkowane słodzika oraz odżywkę białkową (2 miarki – użyłam smaku oreo ).
  5. Blendujemy masę, dodając rozpuszczoną uprzednio żelatynę (2 łyżki w do połowy pełnej szklance przegotowanej i ciepłej wody).
  6. Spód wyjmujemy i studzimy.
  7. Wylewamy masę serową i odkładamy do lodówki do momentu aż masa stężeje.

Na top można wylać jeszcze roztopioną czekoladę jednak są to dodatkowe kalorie

Makro

Kcal (całość) – 1978

Tłuszcze (g) – 62,1

Białko (g) – 163

Węglowodany (g) – 190,9

Share This