PODCAST – ODC. 31

SÓL – co warto wiedzieć? Nadmiar, nadciśnienie, ukryte źródła

Sprawdź gdzie jeszcze możesz przesłuchać odcinek:

Spotify

Korzystasz z aplikacji Spotify? Podcast Dietetyka oparta na faktach jest tam dostępny.

Apple podcast

Używasz iPhone’a lub iPad’a? Znajdziesz tam aplikację Apple podcast. 

Google podcast

Jesteś użytkownikiem Androida? Darmowa aplikacja od Google’a świetnie się sprawdzi. 

Youtube

Jesteś zwolennikiem Youtube? Podcast Dietetyka oparta na faktach jest tam publikowany.

Soundcloud

Chcesz pobrać podcast? Na platformie Soundcloud jest to możliwe.

Zagadnienia, które poruszam w podcaście:

  • Czym jest sód i sól?
  • Rola sodu
  • Konsekwencje nadmiaru i niedoboru sodu
  • Sól a nadciśnienie
  • Sól a niedociśnienie
  • Sól himalajska a sól kuchenna
  • Źródła sodu

Źródła, na których bazuję w podcaście:

  1. Jarosz M. Normy żywienia dla populacji Polski, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa, 2017.
    2. Wang TJ, Gupta DK. Is a DASH of Salt All We Need? J Am Coll Cardiol. 2017;70(23):2849-2851
    3. GBD 2017 Diet Collaborators. Health effects of dietary risks in 195 countries, 1990–2017: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2017. Lancet. 2019 May 11;393(10184):1958-1972.
    4. https://globalhealing.com/media/products/himalayancrystalsalt/pdf/certificate.pdf
    5. USDA United States Department of Agriculture
    6. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 września 2010 r. w sprawie substancji wzbogacających dodawanych do żywności, Dziennik Ustaw nr 174, 2010, Poz. 1184.
    7. Szybiński Z. Sytuacja profilaktyki jodowej w Polsce w świetle ostatnich rekomendacji WHO dotyczących ograniczenia spożycia soli. Pediatric Endocrinology, Diabetology and Metabolism 2009, 15, 2,103-107

Chcesz się z nami skontaktować? Napisz!

6 + 14 =